Szukaj na tym blogu

20.03.2014

Lesson 11: SKAL DU HANDLE MAT I DAG? [CZĘŚĆ 2]

Czy ma Pan/Pani…?

Har du...? Czy ma Pan/Pani ...?
Har du (noen) ost?  =Czy ma Pan/Pani ser?
Har du (noen) valnøtter? - Czy ma Pan/Pani orzechy włoskie?

 *Har du fått noen ost?  =  Czy ma Pan/Pani ser? [dostać]
(1. Jedna osoba pyta drugą, jeśli on / ona już kupiła ser lub jeszcze nie 2. Również jeśli wracasz do sklepu aby kupić ser, którego wcześniej nie było i pytasz, czy mają go już teraz)

Czy mogę dostać...?

Kan jeg få litt av den der? – Czy mogę dostać trochę tego?

Kan jeg få noen epler? – Czy mogę dostać trochę jabłek?



DIALOG

Kari: Jeg skal handle mat i dag.  Kan du gi meg litt penger?
Jonas: Jeg ga deg pengene i går.

Kari: Men det var ikke nok.
Jonas: Ikke nok? Er du gal? Du forteller meg alltid det samme. Du vet vi må spare. Denne våren skal vi gjøre mye i gården og i huset. Vi må vente til nesten lønn.

Kari: Jeg er lut lei det hele. Jeg må kjøpe mat for hele uka/uken. Kanksje må vi ikke spise og drikke? Jeg er lei for å måtte nevne det, men naboene våre skylder oss noen penger.
Jonas: Nettopp, du er en masekopp.  Jeg fant våre siste penger for denne uken. Ikke kjøp alle produkter i butikken. Prøv å kjøpe hva vi trenger for neste uke.

Kari: Du er morsom.
Jonas: Jeg er ikke morsom. Kjære, jeg er flink og skjønner deg veldig bra.

Kari: Greit, kan du kjøre meg til butikken, pusen min?
Jonas: Kan du dra alene?

Kari: Er du seriøs? Jeg mener at jeg vil trenge hjelp til å pakke varer i bilen. Kan du kjøre meg, vær så snill.
Jonas: Nei uff da, du vet at jeg hater å gå på butikken.

Kari: Du kan gjerne vente i bilen. Jeg vil kjøpe deg sjokolade og avis. Jeg kommer straks tilbake.
Jonas: Du sier alltid det. Jeg håper du vil skynde deg/forte deg...

Kari: Ja, selvfølgelig... jeg vil prøve.
Jonas: Jeg håper at du vil holde fast ved ditt løfte 


TŁUMACZENIE

Kari: Idę do sklepu spożywczego dzisiaj. Czy możesz dać mi trochę pieniędzy?
Jonas: Dałem ci pieniądze wczoraj.

Kari: Ale nie wystarczyło mi. tj. dostała za mało pieniędzy
Jonas: Nie wystarczyło/za mało? Zwariowałaś? Zawsze mi mówisz to samo. Wiesz, że musimy oszczędzać. Tej wiosny mamy zamiar zrobić dużo w ogrodzie i domu. Musimy czekać do następnego wynagrodzenia.

Kari: Muszę kupić jedzenie na cały tydzień. Może nie powinniśmy jeść i pić? Nie chcę tego wspominać, ale nasi sąsiedzi są nam winni pieniądze
Jonas: Dokładnie [jasne], jesteś maruda. Znalazłem nasze ostatnie pieniądze w tym tygodniu. Nie kupuj wszystkich produktów w sklepie. Spróbuj kupić to, czego potrzebujemy do następnego tygodnia.

Kari: Jesteś zabawny.
Jonas: Nie jestem zabawny. Kochanie, jestem mądry i znam cię bardzo dobrze.

Kari: Dobra, możesz mnie zawieźć do sklepu, kotku?
Jonas: Możesz pojechać sama?

Kari: Poważnie? Mam na myśli, że będę potrzebować pomocy, aby zapakować produkty do samochodu. Możesz mnie zawieźć, proszę.
Jonas: Nie eh ... wiesz, że nienawidzę chodzić do sklepu.

Kari: Może chcesz poczekać w aucie. Kupię Ci czekoladę i gazetę. Zaraz będę z powrotem.
Jonas: Zawsze tak mówisz. Mam nadzieję, że się pospieszysz ...

Kari: Tak, oczywiście ... będę się starała.
Jonas: Mam nadzieję, że będziesz trzymać się swojej obietnicy




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogger Tips and TricksLatest Tips And TricksBlogger Tricks